Hoe wij omgaan met klachten en retouren

Als dropshipper werken wij niet alleen snel wat betreft het leveren van goederen, maar proberen we ook na levering binnen 24uur te acteren bij het binnenkomen van een retouraanvraag of klacht.

Klachten

Klachten worden vrijwel altijd binnen 24uur beantwoord en opgelost. Klachten kunnen via de Vincemanager gemeld worden. Om het proces te versnellen, is het aanleveren van fotomateriaal een pré. Daarna zullen wij inhoudelijk reageren op de klacht en daar waar nodig een nalevering of omruil verzorgen. Op alle aankopen geven wij vanuit de groothandel een jaar garantie. Een aantal belangrijke zaken rondom garantie zijn:

  • Binnen 14 dagen na ontvangst mag een retour (zonder opgaaf van reden) aangemeld worden
  • Retourneren geschiedt in de originele verpakking waarbij het product niet is gebruikt door de eindconsument
  • Wij als toeleverancier behouden het recht ieder defect eerst te mogen verhelpen alvorens over te gaan tot omruiling
  • Telefonische klachten worden niet in behandeling genomen. Uitsluitend klachten via de Vincemanager of via de mail worden direct behandeld.
  • Het Nederlands recht is van toepassing op de afhandeling van klachten.

Retouraanvragen

Als groothandel hebben wij geen verplichting producten retour te nemen. De retailer dient immers achter zijn of haar product te staan en de wet verwacht daarom dat de wederverkoper weet wat hij of zij verkoopt. Vanuit de retail naar de eindconsument is de wet ook redelijk duidelijk:

  • Winkeliers met een fysieke winkel hoeven een product niet retour te nemen. De consument heeft immers uitgebreid in de winkel kunnen testen en weet wat hij of zij heeft gekocht. De winkel kan echter wel vanuit coulance een retourbeleid hanteren.
  • Online verkopers moeten een product 14 dagen na verkoop retour nemen, zonder opgaaf van reden. Op deze aankopen is de wet Koop op afstand van toepassing. Omdat de consument het product niet heeft kunnen testen en ook de werkelijke kleur onder zonlicht niet heeft gezien, is voor dit type aankoop een wettelijke uitzondering gemaakt.

Omdat wij met veel partijen samenwerken die niet beschikken over een magazijn, hebben wij besloten producten altijd retour te nemen. Wel zijn de retourkosten bij een retournering zonder opgaaf van reden, altijd voor de dealer. Bij schade of defect zijn de kosten altijd voor ons! Klachten en retouraanvragen kunnen via de Vincemanager geregeld worden. U kunt ook mailen naar bestellingen@vince-design.nl.